V-Strom 1050XT E5 2021

Kies je kleur 

Pearl Brilliant White/Glass Blaze Orange

Metallic Oort Gray/Glass Sparkle Black

Champion Yellow/Glass Sparkle Black

Glass Sparkle Black

Vanaf:

€ 14.849   Incl. BTW

€ 14.849   Incl. BTW

€ 14.849   Incl. BTW

€ 14.849   Incl. BTW

THE MASTER OF ADVENTURE

Het nieuwe ontwerp is de moderne interpretatie de legendarische DR-Z en het model van de DR Big-serie. Deze snuit - nu synoniem voor avontuurfietsen - was voor het eerst te zien op de DR-Z. Het nieuwe ontwerp benadrukt deze traditie, met een agressiever en opmerkelijker beeld hier. De V-Strom 1050XT is uitgerust met een compleet elektronisch pakket en maakt gebruik van het nieuwe Suzuki Smart Driving System (SIRS), dat bedoeld is om de hele rijervaring te verbeteren, variërend van bestuurderscomfort tot prestaties en bruikbaarheid.

 

De V-STROM 1050XT 2021 voldoet aan de Euro5-norm.

POLYVALENT

DESIGN

Comfort & practisch

Euro 5

V-Strom 1050XT E5 2021 Features

DESIGN

Kijk eens naar het lijnenspel en de kleurstelling van de Suzuki V-Strom 1050! Stoer en sportief tegelijk, zoals een allroader hoort te zijn. Scherpe lijnen geven het uiterlijk karakter – hij heeft het nieuwe design-DNA van Suzuki.

Het ontwerp is geïnspireerd op dat van de legendarische Suzuki DR-Z-woestijnracer en de DR-BIG. Zelfs de opvallende oranje met witte kleurstelling van de DR-Z keert terug, naast vijf andere kleuren waaronder het bekende Champion Yellow (geel) en een nieuwe kleur grijs: Solid Iron Gray.

Opvallend is de koplamp met LED-verlichting en een verticale indeling voor dim- en grootlicht. Op de V-Strom 1050XT zijn ook de richtingaanwijzers voorzien van LED-verlichting. Een ander opvallend detail is het aluminium stuur met nieuwe bedieningsunits. En het windscherm van de XT dat handmatig 50 mm in hoogte verstelbaar is.

Het koelsysteem van de motor is afhankelijk van water dat wordt aangevoerd via twee inlaatopeningen op het onderstuk, waar er gewoonlijk slechts één is.

SPORTIVITEIT

De opgehanging vergezeld door een volledig verstelbare 43 mm KYB omgekeerde vork. De schokdemper is zowel instelbaar in voorspanning als in hydraulische rebound. De voorremmen bestaan ​​uit Tokico-remklauwen met radiale montage en twee 310 mm-schijven voor onfeilbaar remmen.

Het stuur is stijf en licht en de ergonomie is zowel zittend als staand uitgevoerd. De nieuwe voetsteunen hebben een robuuster ontwerp en maken een positie op elk terrein mogelijk.

De wielen zijn gemaakt van aluminium met metalen spaakvelgen voor onmiskenbare prestaties op een alle terreinen en onder verschillende rijomstandigheden.

ERGONOMIE

Het instrumentarium is goed afleesbaar dankzij een overzichtelijk LCD-scherm. In één oogopslag zijn toerental, snelheid, brandstofvoorraad en motortemperatuur af te lezen.

Rechtsonder de toerenteller op het scherm zie je de gekozen instellingen voor de tractiecontrole, ABS en de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Daarmee kun je de gasreactie in drie standen aanpassen, van direct tot aan soft. SDMS is gekoppeld aan de tractiecontrole. Instellingen wijzigen doe je gemakkelijk met de speciale controleschakelaar op de bedieningsunit links op het stuur.

Links op het instrumentarium is een USB-aansluiting geplaatst. Daarmee kun je je mobiele telefoon opladen, of een navigatiesysteem.

REM ASSISTENTIE

De V-Strom 1050XT heeft daarbovenop een gecombineerd remsysteem. Dus als je de voorrem inknijpt, wordt ook het achterwiel gedoseerd afgeremd. ABS op beide versies voorkomt blokkerende wielen – wel zo prettig als je toch een noodstop moet maken.

En de  V-Strom 1050XT heeft nog een serie extra assistentiesystemen, zoals ABS dat rekening houdt met bochten. Of wat denk je van Slope Dependent Control voor een goede verdeling van de remkracht op een helling. Hill-Hold Control helpt je om op een helling vanuit stilstand weg te rijden. Load Dependent Control past de remwerking aan op wisselende belading. Voor net dat beetje extra vertrouwen als je de grenzen van zijn prestaties en mogelijkheden opzoekt.

SOUPLESSE & PRECIEZE REACTIE

De souplesse en de uiterst precieze reactie op het gas kenmerkt de nieuwe V-Strom 1050XT. De Ride-by-wire-gasklepbediening draagt daaraan bij. De aansturing gaat nu via een elektronisch signaal in plaats van met een gaskabel. Het maakt ook elektronische cruise control  mogelijk, die je kunt activeren bij snelheden tussen 50 en 160 km/uur. Handig als je je rechterpols even rust wil geven bij een lange rit op de snelweg. Want lange trips maken kan de nieuwe V-Strom 1050XT als geen ander.

IMU

Het instrumentarium is goed afleesbaar dankzij een overzichtelijk LCD-scherm. In één oogopslag zijn toerental, snelheid, brandstofvoorraad en motortemperatuur af te lezen.

Rechtsonder de toerenteller op het scherm zie je de gekozen instellingen voor de tractiecontrole, ABS en de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Daarmee kun je de gasreactie in drie standen aanpassen, van direct tot aan soft. SDMS is gekoppeld aan de tractiecontrole. Instellingen wijzigen doe je gemakkelijk met de speciale controleschakelaar op de bedieningsunit links op het stuur.

Links op het instrumentarium is een USB-aansluiting geplaatst. Daarmee kun je je mobiele telefoon opladen, of een navigatiesysteem.

COMFORTABELE POSITIE

De rechtopzittende en ontspannende houding geeft de piloot een gevoel van vertrouwen, in de stad of over lange afstanden. Het zadel biedt optimaal comfort voor de bestuurder en zijn passagier. Het zadel blijft laag genoeg om eenvoudig de voeten bij de grond te brengen. Compact en licht, de krachtige V-Twin geeft u altijd het juiste vermogen, ongeacht de omstandigheden.

DE STANDAARD IN AVONTUUR

Het comfort van de bestuurder wordt gewaarborgd bij koud of regenachtig weer door de handen uit de wind te plaatsen. De voorheen optionele handkappen zijn nu standaard voor comfortabel rijden. Verhoog het comfort en precisie nog verder door de optionele verwarmde handgrepen te installeren voor lange ritten onder moeilijke omstandigheden. De middenbok is ook standaard en geeft een mooie finishing touch.

GEOPTIMALISEERDE LUCHTSTROMEN

De efficiënt verstelbare voorruit van de V-Strom 1050 maakt gebruik van een ratelmechanisme waardoor de bestuurder makkelijk kan kiezen uit 3 posities. De ideale positie kan worden gekozen door de voorruit eenvoudig met één hand in te drukken, zelfs met handschoenen aan.

Deze voorruit heeft een beter ontwerp, 49 mm hoger dan de voorruit op de V-STROM 1000 en een lichtere kromming bovenop deze, wat resulteert in een betere luchtcirculatie, minder turbulentie, minder geluid in de helm en zorgt voor een beter zicht.

ABS

De V-STROM 1050XT is uitgerust met een nieuw tractiecontrolesysteem met drie modi, dit kan ook worden gedeactiveerd. De bestuurder kan ook een van de drie motorkaarten kiezen en zo de gasrespons wijzigen met behoud van hetzelfde maximale vermogen. De nieuwe V-Strom beschikt ook over de nieuwste versies van RPM Assist en Suzuki Easy Start (één druk op de startknop).

V-Strom 1050XT E5 2021 Specificaties

  • Vering vooraan 43mm instelbare omgekeerde voorvork
  • Vering achteraan Monolink
  • Remmen vooraan Dubbele schijven van 310mm
  • Achterrem Enkele schijf van 260mm
  • Aantal cilinders 2
  • Vermogen 79 kW (107pk) / 8.500 tpm
  • Koppel 100 Nm / 6000 tpm
  • Boring 100mm
  • Slag 66mm
  • Cilinderinhoud 1037cc
  • Compressie 11,5 : 1
  • Transmissie 6 Versnellingen
  • Lengte 2265mm
  • Breedte 940mm
  • Hoogte 1465mm
  • Wielbasis 1555mm
  • Grondspeling 160mm
  • Zadelhoogte 850mm
  • Gewicht 247kg
  • Tankinhoud 20l