Garantie en Klantenservice

Garantietermijnen van 5 jaar zonder kilometerbeperking, met volledige inachtneming van de wet van de consument.

  • Naleving van het in de gebruikershandleiding beschreven onderhoudsplan moet gedurende de hele garantieperiode door de klant strikt worden nageleefd.
  • Alle onderhoudswerkzaamheden moeten worden uitgevoerd door een officiële Suzuki-dealer.
  • Alle onderdelen die worden gebruikt voor onderhoud of reparatie moeten origineel Suzuki zijn.
  • Voor het onderhoud van uw motorfiets zijn hiervoor altijd de door het merk geleverde onderhoudssets nodig, zodat u tegen een lagere kostprijs een langere levensduur van uw motor kunt garanderen.
  • Vraag altijd een kopie van het digitale onderhoudsdossier voor uw motorfiets aan uw Suzuki-dealer.
  • Om goed geïnformeerd te worden over de algemene garantievoorwaarden, dient u de bij de aankoop van uw motorfiets geleverde garantie- en onderhoudshandleiding zorgvuldig te lezen.

2 jaar Suzuki Assistance

Gedurende 2 jaar na registratie is uw nieuw voertuig gedekt door de Suzuki Assistance. Deze assistance is gegarandeerd in geval van ongeval of pech volgens de onderstaande voorwaarden. Mocht U in voorkomend geval van deze dienst gebruik moeten maken, bel dan +32 (0)3 253 63 96. Dit nummer is dag en nacht bereikbaar.

1. In België en het Groot Hertogdom Luxemburg

  • Plaatselijke pechverhelping bij ongeval of pech, 24u op 24u, op de openbare weg, de woon- of werkplaats van de bestuurder, zonder kilometerbeperking.
  • Indien het voertuig ter plaatse niet rijklaar gemaakt kan worden na pech of ongeval, wordt het voertuig overgebracht naar de Suzuki verdeler naar keuze van de klant.
  • Niet-gewonde bestuurders en/of passagiers, worden overgebracht naar de woon- of standplaats van de bestuurder, in België of het Groot Hertogdom Luxemburg, eventueel met het openbaar vervoer.

2. In het buitenland

  • Suzuki Assistance stuurt een technicus ter plaatse om het voertuig rijklaar te maken.
  • depannage en/of plaatselijke sleepkosten naar de dichtsbijzijnde Suzuki verdeler tot een maximum van €375 incl. BTW.

De herstelling neemt minder dan 5 dagen in beslag

Tussenkomst met een maximum interventiebedrag van €500 incl. BTW.

  • Of    overnachtingskosten op basis van kamer + ontbijt (max. €65 incl. BTW / pp / nacht).
  • Of    transport voor het verderzetten van de reis tot de eindbestemming en op de terugreis het herstelde voertuig op te halen.
  • Of  transport voor lokaal gebruik voor de duur van de herstelling met een maximum van 5 dagen.
  • Of   terugreis naar België of Groot Hertogdom Luxemburg en het herstelde voertuig wordt gerepatrieerd

Onder ''pech'' wordt verstaan:

Elke plotse en onvoorziene immobilisatie van het voertuig ten gevolge van een mechanische of elektrische panne.
Met inbegrip van:

  • Lekke banden
  • Verkeerd getankte brandstof
  • Gebrek aan brandstof
  • Verloren sleutels
  • Ongeval
  • Diefstal (of poging tot)
  • Brand
  • Vandalisme

Onder ''buitenland'' wordt verstaan:

Alle Europese landen die standaard als verzekerd voorzien zijn op de groene verzekeringskaart met uitzondering van België en het Groot Hertogdom Luxemburg.

Assistance verlengen?

Na 2 jaar kan u uw assistance verlengen dankzij SARA (Service Activated Roadside Assistance).
Boek en registreer het onderhoud bij uw officiële Suzuki verdeler en geniet van een jaar assistance aan preferentieel tarief.

voor meer info, contacteer uw officiële Suzuki verdeler.