Kies je kleur
Vanaf:
€ 1 Incl. BTW
€ 1 Incl. BTW
€ 1 Incl. BTW
Prijs binnenkort beschikbaar
De GSX-R1000R is hét pronkstuk binnen Suzuki’s Supersport-lijn. Een machine die is gebouwd om de absolute heerser van de Superbikes te zijn. Dat merk je in elk detail: van het gestroomlijnde, aerodynamische ontwerp volgens het ‘Solid & Sleek’-thema dat direct verwijst naar de MotoGP-racers, tot het lichte en superstijve frame, de premium vering en het ultramoderne remsysteem. En dan is er nog de indrukwekkend sterke viercilinder, speciaal ontwikkeld voor deze generatie GSX-R1000R.
Met drie opvallende kleurstellingen trekt de Supersportmotor direct de aandacht. De designs verwijzen naar legendarische racekleuren uit veertig jaar GSX-R-geschiedenis. De speciale 40th Anniversary-logo’s op onder andere de brandstoftank, kuip en zelfs de contactsleutel maken het geheel helemaal af.
Met zijn overvloed aan kracht en koppel hoort de GSX-R1000R onmiskenbaar thuis in de Superbike-klasse. Het 999,8 cc vier-in-lijn motorblok levert niet alleen explosief topvermogen, maar ook een sterke punch in het lage en middengebied.
Dankzij technieken uit de racerij – zoals het ultralichte klepbedieningssysteem en het unieke Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT) – haalt de motor toerentallen boven de 14.000 t.p.m. Het geavanceerde injectiesysteem en variabele inlaatlengte zorgen daarbij voor optimale prestaties in elk toerengebied.
Met verbeterde uitlaatcomponenten en een compactere demper benut de GSX-R1000R de energie van de uitlaatgassen nog efficiënter. Het resultaat: een indrukwekkend vermogen en een koppel van 110 Nm bij 11.000 t.p.m.
Het S.I.R.S.-pakket omvat onder meer het Motion Track Brake ABS en het Suzuki Traction Control System (STCS). Beide systemen werken met een Inertial Measurement Unit (IMU), een sensor die zowel de drie lineaire bewegingen als de drie mogelijke hoekverdraaiingen van de motor meet, zoals hellingshoek, stoppie/wheelie en uitbreken. Hierdoor functioneren ABS en tractiecontrole uiterst verfijnd. De rijder kan bovendien de tractiecontrole en Lift Limiter in tien standen instellen.
Daarnaast biedt de GSX-R1000R drie SDMS-rijmodi, waarmee de gasrespons aan de omstandigheden kan worden aangepast. Verder zorgen Low RPM Assist – dat automatisch extra gas geeft bij te laag toerental – en het Suzuki Easy Start System – waarbij de motor volledig zelfstandig start na één druk op de knop – voor extra gebruiksgemak.
Met zijn explosieve acceleratie, hoge topsnelheid en extreme wendbaarheid vraagt de GSX-R1000R om maximale stabiliteit en feedback. Die worden gegarandeerd door een licht twin-spar aluminium frame en dubbelzijdige swingarm.
Achteraan zorgt de volledig instelbare SHOWA BFRC Lite-monoschokdemper voor precisie bij hoge en lage snelheden, terwijl de SHOWA BPF-upside-down voorvork kristalheldere feedback levert dankzij de grote zuiger met minimale wrijving. Lichte zes-spaaks aluminium gietwielen verlagen het onafgeveerd gewicht, en in combinatie met de 120/70ZR-17 voor- en 190/55ZR-17 achterbanden bieden ze volop grip voor de slechts 203 kg wegende machine.
De GSX-R1000R is de meest compacte en aerodynamische GSX-R ooit. Met zijn MotoGP-geïnspireerde styling, in de windtunnel gevormd volgens het ‘Solid & Sleek’-thema, oogt hij slank, licht en messcherp. Een machine met ultiem racepotentieel, geschikt voor zowel straat als circuit.
Het ontwerp van frame, motorblok en rijwielgedeelte is volledig op elkaar afgestemd. De positie van het blok beïnvloedt wielbasis, swingarm, stuureigenschappen en ruimte voor brandstoftank, luchtfilter en ram-air inlaat. Andersom bepalen frame en geometrie weer de hoek en plaatsing van de cilinders en gasklephuizen, wat de verbranding, gasrespons en prestaties optimaliseert.
Alles grijpt in elkaar, resulterend in een unieke mix van betrouwbaarheid, duurzaamheid, bruikbaarheid en pure prestaties.