GSX-R1000R E4

Kies je kleur 

Metallic Mat Black No.2

Vanaf:

€ 20.149   Incl. BTW

Ervaar het  circuit gevoel

Met wereldwijd meer dan een miljoen verkochte modellen, definieerde de GSX-R de voorbije 30 jaar de sportmotorprestaties. De GSX-R-ingenieurs die hun leven aan de GSX-R gewijd hebben, nemen hun werk serieus. Heel serieus.

Elke GSX-R moet een onklopbaar pakket zijn en dat betekent niet alleen dat elke GSX-R vederlicht moet zijn, maar ook de best presterende in zijn categorie. De nieuwe GSX-R1000R is de krachtigste, snelst accelererende GSX-R ooit.

HYPERSPORTIEF

DESIGN

DE ZIEL UIT MOTOGP

GSX-R1000R E4 Features

SPORTIVITEIT

Het geheel nieuwe, lichtere en compactere chassis is bedoeld om de wendbaarheid en handling van de GSX-R1000R te verbeteren. De Showa BPF-voorvork (Big Piston Front) en de schokdemper van dezelfde fabrikant, beide volledig instelbaar, dragen bij aan de uitstekende wegligging van de fiets met Brembo-remming.

De nieuwste versie van de GSX-R1000R is uitgerust met de nieuwste hypersportbanden van de Japanse fabrikant Bridgestone, de RS11s. De aangeboden grip gaat een tandje hoger, wat meer rust geeft op het circuit als op de weg, waar deze rubbers ook zullen schitteren met een grote veelzijdigheid, met in het bijzonder een uitstekende grip op natte grond.

NIEUW KUIPWERK

De nieuwe GSX-R1000 heeft gestroomlijnder en aerodynamischer kuipwerk, voor een betere wendbaarheid. De vorm van het voorste spatbord verhoogt de neerwaartse druk, versoepelt de stroom van verkoelende lucht naar de radiator en zorgt ervoor dat er meer luchtstroom naar de voorste remklauwen geleid wordt.

De lijn van de neus naar de achterpartij is vloeiender en eenduidiger geworden. Het frontale oppervlak, waarvan de lijnen werden uitgetekend in de windtunnel, is kleiner geworden en vermindert de luchtweerstandcoëfficiënt. Het kuipwerk is lichter en genereert minder inertie en minder hefboomwerking op het zwaartepunt.

COMFORT & PRACTISCH

Het nieuwe frame is compacter en smaller. Twee hoofdsecties werden opgebouwd uit gegoten en gestanst metaal voor een optimale torsiestijfheid. Het nieuwe bolt-on subframe is nu vervaardigd uit vierkante aluminium buizen, een gewichtsbesparing van 38%. De benzinetank werd smaller en gestroomlijnder, waardoor de rijder makkelijker kan gaan verzitten om snel van richting te veranderen op circuit. Tegelijkertijd vindt de rijder nu makkelijker grip met zijn knieën bij hard remmend insturen, en vloeit de vorm van de tank naadloos over in het zadel en de achterpartij.

Perfect uitgebalanceerd
De GSX-R1000R is uitgerust met de nieuwste Showa BFF (Balance Free Front) voorvork vooraan, en de BFRC lite (Balance Free Rear Cushion lite) monoshock achteraan, beide ontwikkeld voor de racerij. De BFF en BFRC verbeteren de bochtentractie dankzij een soepelere, meer gecontroleerde veerweg en gaan beter om met imperfecties in het asfalt. Het verschil is duidelijk voelbaar op circuit, waarbij rijders gewag maken van een betere feedback en grip die hen toelaten om sneller op het gas te gaan en harder uit te accelereren.

GSX-R1000R E4 Specificaties

  • Vering vooraan Showa Balance Free
  • Vering achteraan Monolink
  • Remmen vooraan Dubbele schijf met Brembo radiale remklauw
  • Remmen achteraan Enkele schijf
  • Band vooraan 120/70ZR17M/C (58W), tubeless
  • Band achteraan 190/55ZR17M/C (75W), tubeless
  • Aantal cilinders Vier
  • Boring 76mm
  • Slag 55,1mm
  • Cilinderinhoud 999cc
  • Transmissie 6 versnellingen
  • Lengte 2075mm
  • Breedte 710mm
  • Hoogte 1150mm
  • Wielbasis 1410mm
  • Grondspeling 130mm
  • Zadelhoogte 825mm
  • Rijklaar gewicht 203 kg
  • Benzinetank 16L