GSX-R1000

Kies je kleur 

Glass Sparkle Black / Pearl Glacier white

Glass Sparkle Black / Metallic Mat Black No.2

Metallic Triton Blue

Vanaf:

€ 16.999   Incl. BTW

€ 16.999   Incl. BTW

€ 16.999   Incl. BTW

TOPPRESTATIES

Vandaag herdefinieert de zesde generatie GSX-R1000 de term ‘topprestaties’. Hij belichaamt het levenswerk van Suzuki ingenieurs die gepassioneerd zijn door de GSX-R1000 en zijn plaats in de racegeschiedenis. Mannen en vrouwen die van racen houden, vastberaden om de GSX-R opnieuw zijn rechtmatige troon van Koning van de Sportmotoren te laten bestijgen. Maar bovenal is het natuurlijk een GSX-R. Hij is dus per definitie betrouwbaar en ontworpen om elke rijder te helpen nog beter te worden. De nieuwe GSX-R is het resultaat van 30 jaar dominantie in de racerij - Superbike, Superstock en Endurance - gecombineerd met nieuwe, gepatenteerde MotoGP technologie. Waar wacht je nog op om het circuit te domineren?doorgedreven engineering, ontwikkeld in de MotoGP.

SPORTIVITEIT

DESIGN

DE MOTOGP-ZIEL

GSX-R1000 Features

VERSLIND ELKE APEX

Het nieuwe frame is compacter en smaller. Twee hoofdsecties werden opgebouwd uit gegoten en gestanst metaal voor een optimale torsiestijfheid. Het nieuwe bolt-on subframe is nu vervaardigd uit vierkante aluminium buizen, een gewichtsbesparing van 38%. De benzinetank werd smaller en gestroomlijnder, waardoor de rijder makkelijker kan gaan verzitten om snel van richting te veranderen op circuit. Tegelijkertijd vindt de rijder nu makkelijker grip met zijn knieën bij hard remmend insturen, en vloeit de vorm van de tank naadloos over in het zadel en de achterpartij.


Perfect uitgebalanceerd
De GSX-R1000R is uitgerust met de nieuwste Showa BFF (Balance Free Front) voorvork vooraan, en de BFRC lite (Balance Free Rear Cushion lite) monoshock achteraan, beide ontwikkeld voor de racerij. De BFF en BFRC verbeteren de bochtentractie dankzij een soepelere, meer gecontroleerde veerweg en gaan beter om met imperfecties in het asfalt. Het verschil is duidelijk voelbaar op circuit, waarbij rijders gewag maken van een betere feedback en grip die hen toelaten om sneller op het gas te gaan en harder uit te accelereren.

DESIGN

De nieuwe GSX-R1000 heeft gestroomlijnder en aerodynamischer kuipwerk, voor een betere wendbaarheid. De vorm van het voorste spatbord verhoogt de neerwaartse druk, versoepelt de stroom van verkoelende lucht naar de radiator en zorgt ervoor dat er meer luchtstroom naar de voorste remklauwen geleid wordt.

De lijn van de neus naar de achterpartij is vloeiender en eenduidiger geworden. Het frontale oppervlak, waarvan de lijnen werden uitgetekend in de windtunnel, is kleiner geworden en vermindert de luchtweerstandcoëfficiënt. Het kuipwerk is lichter en genereert minder inertie en minder hefboomwerking op het zwaartepunt.

COMFORT & PRACTISCH

Het nieuwe frame is compacter en smaller. Twee hoofdsecties werden opgebouwd uit gegoten en gestanst metaal voor een optimale torsiestijfheid. Het nieuwe bolt-on subframe is nu vervaardigd uit vierkante aluminium buizen, een gewichtsbesparing van 38%. De benzinetank werd smaller en gestroomlijnder, waardoor de rijder makkelijker kan gaan verzitten om snel van richting te veranderen op circuit. Tegelijkertijd vindt de rijder nu makkelijker grip met zijn knieën bij hard remmend insturen, en vloeit de vorm van de tank naadloos over in het zadel en de achterpartij.

Perfect uitgebalanceerd
De GSX-R1000 is uitgerust met de nieuwste Showa BFF (Balance Free Front) voorvork vooraan, en de BFRC lite (Balance Free Rear Cushion lite) monoshock achteraan, beide ontwikkeld voor de racerij. De BFF en BFRC verbeteren de bochtentractie dankzij een soepelere, meer gecontroleerde veerweg en gaan beter om met imperfecties in het asfalt. Het verschil is duidelijk voelbaar op circuit, waarbij rijders gewag maken van een betere feedback en grip die hen toelaten om sneller op het gas te gaan en harder uit te accelereren.

GSX-R1000 Specificaties

  • Vering vooraan Showa Big Piston
  • Vering achteraan Monolink
  • Remmen vooraan Dubbele schijf met Brembo radiale remklauw
  • Remmen achteraan Enkele schijf
  • Band vooraan 120/70ZR17M/C (58W), tubeless
  • Band achteraan 190/55ZR17M/C (75W), tubeless
  • Aantal cilinders Vier
  • Boring 76mm
  • Slag 55,1mm
  • Cilinderinhoud 999cc
  • Transmissie 6 versnellingen
  • Lengte 2075mm
  • Breedte 710mm
  • Hoogte 1150mm
  • Wielbasis 1410mm
  • Grondspeling 130mm
  • Zadelhoogte 825mm
  • Rijklaar gewicht 202 kg
  • Benzinetank 16L