bloglist-header-background

Oeps

Misschien zoekt u naar

Sport Bikes

Street Bikes

Adventure Bikes

Scooter Bikes

Offroad Bikes

Follow suzuki

on social media

Suzuki - GSX-S1000F Sport Tourer

bloglist-header-background

GSX-S1000F Sport Tourer

Your invitation to pure sport

Met de GSX-S1000F Sport Tourer heeft Suzuki een nieuwe segment bedacht: Supersport Touring ! De SportTourer is met zijn gestroomlijnde zijkoffers en comfortzadel helemaal vertrekkensklaar voor sportieve uitstapjes:

• Verhoogd windscherm, voor nog meer sportief tourcomfort.
• De compacte, weldoordachte zijkoffers zien er niet alleen geweldig uit, ze bieden met een inhoud van 22 liter elk ook een zee van ruimte. Laat die ‘zee’ je overigens niet misleiden: ze zijn perfect waterdicht.
• De discrete bevestigingsbeugels voor de gestroomlijnde zijkoffers verstoren de lijn van de motorfiets niet. Zo behoudt jouw GSX-S1000 zijn sportieve look, ook wanneer je zonder koffers op stap gaat.
• Het comfortzadel is gericht op langere tourritten en werd strak afgewerkt met een blauw biesje. Omdat details belangrijk zijn.
• Yoshimura uitlaat optioneel verkrijgbaar

Speel Video
product-detail-image

Vanaf
14.699 €

product-detail-image
  • Geavanceerde tractiecontrole met drie standen
  • Motorblok van legendarische GSX-R1000
  • Standaard antiblokkeersysteem (ABS)
  • Radiale Brembo monoblock remklauwen
  • Volledig digitaal dashboard
  • ABS
  • Legendarische prestaties
  • Geoptimaliseerde zithouding
  • Tractiecontrole
  • LCD Dashboard

ABS

Krachtige remtechnologieën

De GSX-S1000F heeft dezelfde radiaal gemonteerde Brembo monoblock remklauwen als de GSX-R1000. De remklauwen beschikken elk over vier tegenoverliggende zuigers van 32 mm en een zwevende schijfrem van 310 mm.
Een antiblokkeersysteem (ABS) helpt de piloot om de motor stabiel te houden, zelfs tijdens de hardste remmanoeuvres. De lichte, compacte ABS-regeleenheid meet 50 keer per wielrotatie de snelheid van de wielen en stemt de remkracht af op de beschikbare tractie.

Legendarische prestaties

De GSX-S1000F is uitgerust met een voor de straat getunede versie van de legendarische 1000cc vier-in-lijn motor van de GSX-R1000. De volledig hertekende motor levert een zachte gasrespons en een onmiddellijke, gecontroleerde acceleratie, garant voor sportieve prestaties met een adrenalinerush.
De cilinderwanden zijn voorzien van de SCEM-coating (Suzuki Composite Electrochemical Material), de in races beproefde Suzuki-coating bestaande uit nikkel, fosfor, silicone en koolstof die wrijving vermindert en de warmteoverdracht, duurzaamheid en afdichting verbetert.
De instellingen van het motormanagement (ECM) systeem zijn geoptimaliseerd voor sportief rijden. Het uitlaatsysteem bevat een Suzuki Exhaust Tuning (SET)-systeem. Een servogeregelde vlinderklep gaat open afhankelijk van de meetwaarden voor motortoerental, gaskleppositie en ingeschakelde versnelling. Ze regelt de uitlaatdrukgolven om de verbranding bij lage toerentallen te verbeteren.

Geoptimaliseerde zithouding

Suzuki heeft de rijpositie geoptimaliseerd voor nog meer comfort en de kniezone versmald voor een betere ergonomie. Dankzij het smalle kuipwerk en de lage zadelhoogte van 815 mm zet de piloot zijn voeten makkelijker op de grond.

Een chassis ontwikkeld voor puur plezier

Suzuki heeft een nieuw chassis ontworpen in een compact, licht pakket dat de GSX-S1000F wendbaar en fun maakt. Elk aspect van het chassis legt de nadruk op fantastisch weggedrag en controle in dagdagelijkse rijomstandigheden, van drukke straten tot bochtige bergpassen.

Een nieuwe upside-down KYB-voorvork van 43 mm zorgt voor een sportieve, maar comfortabele rit. De voorvork is voorzien van een instelbare (ingaande en uitgaande) demping en veervoorspanning.

Tractiecontrole

Dankzij het geavanceerde tractiecontrolesysteem van Suzuki bedient de piloot het gashendel met nog meer vertrouwen, ongeacht de rijomstandigheden. Op die manier is sportief rijden nog meer fun én minder vermoeiend.

De piloot kan één van de drie standen inschakelen of het tractiecontrolesysteem gewoon uitschakelen. Stand 1 is voor sportief rijden met minimale tussenkomst van het systeem. Stand 3 geeft een maximale tractiecontrole voor slechte rijomstandigheden. Stand 2 biedt een evenwicht dat ideaal is voor standaard wegomstandigheden.

Het tractiecontrolesysteem controleert 250 keer per seconde de snelheid van voor- en achterwiel, de positie van het gashendel, de positie van de krukas en de geselecteerde versnelling. Het systeem vermindert onmiddellijk het motorvermogen door het ontstekingstijdstip te beïnvloeden.

LCD Dashboard

Het dashboard is een lichtgewicht lcd-scherm met regelbare helderheid dat de volgende informatie weergeeft: snelheid, toerental, kilometerstand, dubbele tripteller, versnellingsindicator, de temperatuur van de koelvloeistof, het gemiddelde brandstofverbruik, het huidige brandstofverbruik, stand van de tractiecontrole en een uurwerk.

De witte achtergrondverlichting zorgt voor een uitstekende zichtbaarheid ‘s nachts.Het display bevat ook led-lampjes voor de richtingaanwijzers, de verstraler, eventuele storingen, ABS, tractiecontrole, koelvloeistoftemperatuur en oliedruk.

6 versnellingen

214kg

999cc

4 cylinder inline

Afmetingen, gewicht en inhoud
Lengte 2115mm
Breedte 795mm
Hoogte 1180mm
Wielbasis 1460mm
Grondspeling 140mm
Zadelhoogte 810mm
Rijklaar gewicht 214kg
Benzinetank 17L
Motor
Aantal cilinders Vier
Boring 73.4mm
Slag 59mm
Cilinderinhoud 999cc
CO2 127 g/km
Brandstofverbruik 5.4 L/ 100 km
Aandrijving
Transmissie 6 versnellingen

Parts and Toebehoren

Voor uw GSX-S1000F Sport Tourer

Street Wear

en Merchandising

GSX-S750

THE NEW SUPERNAKED

Follow suzuki

on social media