bloglist-header-background

Oeps

Misschien zoekt u naar

Sport Bikes

Street Bikes

Adventure Bikes

Scooter Bikes

Offroad Bikes

Follow suzuki

on social media

Suzuki GSX-R1000 Supersport Moto | Suzuki Belgie

bloglist-header-background

GSX-R1000

THE KING IS BACK!

Vandaag herdefinieert de zesde generatie GSX-R1000 de term ‘topprestaties’. Hij belichaamt het levenswerk van Suzuki ingenieurs die gepassioneerd zijn door de GSX-R1000 en zijn plaats in de racegeschiedenis. Mannen en vrouwen die van racen houden, vastberaden om de GSX-R opnieuw zijn rechtmatige troon van Koning van de Sportmotoren te laten bestijgen. Maar bovenal is het natuurlijk een GSX-R. Hij is dus per definitie betrouwbaar en ontworpen om elke rijder te helpen nog beter te worden. De nieuwe GSX-R is het resultaat van 30 jaar dominantie in de racerij - Superbike, Superstock en Endurance - gecombineerd met nieuwe, gepatenteerde MotoGP technologie. Waar wacht je nog op om het circuit te domineren?doorgedreven engineering, ontwikkeld in de MotoGP.

Speel Video
product-detail-image

Vanaf
16.999 €

product-detail-image
  • Motion Track Remsysteem
  • Design
  • Digitaal LCD-display
  • ABS
  • MotoGP-technologie
  • Gloednieuwe look
  • Verslind elke apex
  • Geavanceerd dashboard
  • Motion Track Remsysteem

MotoGP-technologie

Het nieuwe blok draait hogere toerentallen en levert meer topvermogen, terwijl het ook onderin en in het middengebied blijft uitblinken. Het nieuwe motorblok is een compact lichtgewicht, met een boring en slag van 76 mm x 55,1 mm en een cilinderinhoud van 999,8cc. Suzuki Racing VVT (SR-VVT), Suzuki Exhaust Tuning-Alpha (SET-A), en Suzuki Top Feed Injector (S-TFI) systemen vormen samen het Broad Power System, dat de prestaties bij hoge toerentallen verhoogt zonder dat er onderin en in het middengebied aan ingeboet wordt. Het resultaat is een sterke, lineaire vermogensafgifte en een verbeterde acceleratie doorheen de hele toerenschaal.

Motion Track TCS (Tractiecontrole)
Suzuki’s geavanceerde Motion Track tractiecontrole biedt de rijder de keuze uit 10 verschillende niveaus waarop het TCS ingrijpt, afhankelijk van de omstandigheden op de weg of het circuit. Motion Track TCS monitort doorlopend zes sensoren en schroeft de vermogensafgifte terug van zodra er tractieverlies wordt gedetecteerd of voorspeld. De vermogensafgifte wordt gecontroleerd en beheerd door de ontstekingstiming en gaskleppositie. Motion Track TCS leest elke 4 milliseconden (0,004 sec.) de sensoren uit voor een zo nauwkeurig mogelijke respons. De ECM (Electronic Control Module) kan de beweging van de motorfiets berekenen in zes richtingen, voor een nog preciezere tractiecontrole.

Motion Track Remsysteem
De nieuwe GSX-R1000R is uitgerust met het nieuwe Motion Track remsysteem, dat werkt in samenspraak met de IMU (Inertial Measurement Unit). De IMU monitort doorlopend de bewegingen van de motor in zes richtingen over drie assen: Pitch, Roll en Yaw. Door input van de IMU te verwerken, reduceert het Motion Track remsysteem een zwevend achterwiel tijdens hard aanremmen op het circuit, wat vooral efficiënt is op bergafwaartse circuitsecties. Het systeem optimaliseert ook de remdruk wanneer de motor op hellingshoek ligt.

Gloednieuwe look

De nieuwe GSX-R1000 heeft gestroomlijnder en aerodynamischer kuipwerk, voor een betere wendbaarheid. De vorm van het voorste spatbord verhoogt de neerwaartse druk, versoepelt de stroom van verkoelende lucht naar de radiator en zorgt ervoor dat er meer luchtstroom naar de voorste remklauwen geleid wordt. De lijn van de neus naar de achterpartij is vloeiender en eenduidiger geworden. Het frontale oppervlak, waarvan de lijnen werden uitgetekend in de windtunnel, is kleiner geworden en vermindert de luchtweerstandcoëfficiënt. Het kuipwerk is lichter en genereert minder inertie en minder hefboomwerking op het zwaartepunt.

De nieuwe GSX-R1000R is de krachtigste, snelst accelererende GSX-R ooit. Het is ook de compactste, meest aerodynamische en wendbaarste GSX-R1000, met soepelere gasrespons en een betere verbrandingsefficiëntie. Het uiterst doeltreffende elektronisch motormanagementsysteem, afgeleid van MotoGP-technologie, haalt alles uit het 202 pk sterke blok, terwijl de motorfiets toch gebruiksvriendelijk blijft. Waar wacht je nog op om het circuit te domineren?

Verslind elke apex

Het nieuwe frame is compacter en smaller. Twee hoofdsecties werden opgebouwd uit gegoten en gestanst metaal voor een optimale torsiestijfheid. Het nieuwe bolt-on subframe is nu vervaardigd uit vierkante aluminium buizen, een gewichtsbesparing van 38%. De benzinetank werd smaller en gestroomlijnder, waardoor de rijder makkelijker kan gaan verzitten om snel van richting te veranderen op circuit. Tegelijkertijd vindt de rijder nu makkelijker grip met zijn knieën bij hard remmend insturen, en vloeit de vorm van de tank naadloos over in het zadel en de achterpartij.

Perfect uitgebalanceerd
De GSX-R1000R is uitgerust met de nieuwste Showa BFF (Balance Free Front) voorvork vooraan, en de BFRC lite (Balance Free Rear Cushion lite) monoshock achteraan, beide ontwikkeld voor de racerij. De BFF en BFRC verbeteren de bochtentractie dankzij een soepelere, meer gecontroleerde veerweg en gaan beter om met imperfecties in het asfalt. Het verschil is duidelijk voelbaar op circuit, waarbij rijders gewag maken van een betere feedback en grip die hen toelaten om sneller op het gas te gaan en harder uit te accelereren.

Geavanceerd dashboard

Het lcd-dashboard is helderder en makkelijker af te lezen en omvat zowel S-DMS- als Motion Track TCS-indicatoren, plus een benzinemeter, huidig of gemiddeld benzineverbruik, omgevingstemperatuur, vriestemperatuurwaarschuwing en onderhoudsherinneringen. Voorts zijn er nog een nieuw gepositioneerde en duidelijker zichtbare schakellamp en de gebruikelijke snelheidsmeter, kilometerteller, toerenteller, tripmeter, klokje, laptimer en koelvloeistoftemperatuur.

Motion Track Remsysteem

De nieuwe GSX-R1000R is uitgerust met het nieuwe Motion Track remsysteem, dat werkt in samenspraak met de IMU (Inertial Measurement Unit). De IMU monitort doorlopend de bewegingen van de motor in zes richtingen over drie assen: Pitch, Roll en Yaw. Door input van de IMU te verwerken, reduceert het Motion Track remsysteem een zwevend achterwiel tijdens hard aanremmen op het circuit, wat vooral efficiënt is op bergafwaartse circuitsecties. Het systeem optimaliseert ook de remdruk wanneer de motor op hellingshoek ligt.

6 versnellingen

202 kg

999cc

4 cylinder inline

Afmetingen, gewicht en inhoud
Lengte 2075mm
Breedte 710mm
Hoogte 1150mm
Wielbasis 1410mm
Grondspeling 130mm
Zadelhoogte 825mm
Rijklaar gewicht 202 kg
Benzinetank 16L
Motor
Aantal cilinders Vier
Boring 76mm
Slag 55,1mm
Cilinderinhoud 999cc
CO2 137g/km
Brandstofverbruik 5.9 L/100km
Aandrijving
Transmissie 6 versnellingen

Parts and Toebehoren

Voor uw GSX-R1000

Street Wear

en Merchandising

GSX-S750

THE NEW SUPERNAKED

Follow suzuki

on social media