bloglist-header-background

V-Strom 650 XT Xplorer

De ultieme duivel-doet-al

De V-Strom 650 XT is het ultieme pakket voor elk soort rijder. Woon-werkverkeer, ruwe of natte rijomstandigheden, kronkelwegen, lange snelwegetappes én duocomfort: deze motor laat je nooit in de steek. Op elke taak, uitdaging of avontuur heeft deze allrounder een antwoord.

Met de V-Strom 650 XT Xplorer kan je rekenen op een verhoogd comfort en gebruiksgemak, dankzij deze accessoires: middenstandaard, alu topcase & zijkoffers, accessory bar en mistlichten.


XT Uitrusting
De V-Strom 650XT is standaard voorzien van handkappen, voor extra comfort in ruwe rijomstandigheden, terwijl de standaard onderkuip voor dat extra avontuurlijke gevoel zorgt.

Speel Video
product-detail-image

Vanaf
11.399 €

product-detail-image
  • Low RPM Assist
  • Euro 4
  • Suzuki Easy Start System
  • New baggage
  • Verfijnde V-twin prestaties
  • Tractiecontrole
  • Uitlaatsysteem
  • Windscherm
  • Alle info in één oogopslag
  • Functioneel comfort

Verfijnde V-twin prestaties

De 645cc DOHC V-twin is een sterk staaltje Suzuki engineering met een hele ontwikkelingsgeschiedenis. Het teruggetunede blok van de nieuwe 650 biedt breed uitgesmeerd koppel in lage toeren en het middengebied - praktisch bij dagelijks gebruik - en een opwindende top-end. Het nieuwe blok werd volledig opnieuw heropgebouwd en kreeg nieuwe technologie zoals met hars gecoate zuigers, plus meer dan 60 gereviseerde onderdelen die samen een hogere vermogensafgifte leveren in de hele toerenschaal terwijl het unieke V-twin karakter en het lage verbruik behouden bleven.

Tractiecontrole

De nieuwe V-Strom 650 XT neemt het populaire tractiecontrolesysteem van de V-Strom 1000 over en is vanaf nu ook uitgerust met deze geavanceerde technologie. Het systeem monitort onafgebroken en met verschillende sensoren de voor- en achterwielsnelheid, gasklep- en krukaspositie, en de versnellingen. TCS stuurt de vermogensafgifte aan door het constant managen van ontstekingstiming en luchttoevoer. De tractiecontrole heeft drie standen: 1, 2 en OFF. Modus 1 en 2 verschillen van elkaar in gevoeligheid.

Uitlaatsysteem

Het nieuw ontworpen down-type uitlaatsysteem is lichter en ligt dichter bij het zwaartepunt, waardoor de motor wendbaarder is en er plaats vrijkomt voor het compacte, gebruiksvriendelijke bagagesysteem. De katalysatoren werden in een tandemconfiguratie gepositioneerd en dragen zo bij aan de vereiste emissiecontrole die nodig is voor de Euro4-norm, terwijl ze dankzij een verbeterde uitlaatefficiëntie de vermogensafgifte mee boosten.

Smallere 20 liter tank
De hertekende, smallere tank heeft nog steeds een tankinhoud van 20 liter en zorgt in combinatie met het uitstekende verbruik voor een ruime actieradius. Door de plastic covers langs beide zijden van de tank van het vorige model te verwijderen, werd de tank slanker en kan er nu ook een magnetische tanktas op bevestigd worden. De framecovers die op de vorige 650 vlak onder het zadel zaten werden ook versmald, waardoor de rijder makkelijker met beide voeten aan de grond kan.

Windscherm

Het windscherm werd hoger zodat de wind minder op de rijder inbeukt, terwijl ook de vorm werd aangepast voor een betere geleiding van windstromen. Zo biedt de V-Strom meer dan enkel een windvrije zone. Door de grens tussen het beschermende en niet-beschermende gebied van het windscherm te vervagen, zal de rijder een natuurlijker windstroom voelen en zich dankzij de verminderde turbulentie vrijer kunnen bewegen.

Alle info in één oogopslag

Het nieuwe instrumentenpaneel bevat een grote, analoge toerenteller, plus een digitale versnellingsindicator en snelheidsmeter. De digitale sectie onderaan toont de kilometerteller, benzinemeter, koelvloeistoftemperatuur, omgevingstemperatuur, batterijspanning, resterende actieradius, gemiddeld en huidig verbruik, en TC-indicator. Instant herkenbare leds maken in één oogopslag melding van vriestemperatuur*, grootlicht, neutraalstand, motorstoring, ABS, TC-modus en watertemperatuur.

Functioneel comfort

Het nieuwe zadel houdt de gevestigde comfortreputatie van de V-Strom XT hoog. Het brede zitvlak biedt ondersteuning bij het rijden, terwijl de voorkant van het zadel smaller werd, waardoor de rijder makkelijker met beide voeten aan de grond kan. Ook het duozadel is voorzien van een breed en comfortabel zitvlak.

6 versnellingen

213kg

645cc

V-Twin

Afmetingen, gewicht en inhoud
Lengte 2275mm
Breedte 835mm
Hoogte 1405mm
Wielbasis 1560mm
Grondspeling 170mm
Zadelhoogte 835 mm
Rijklaar gewicht 213kg
Benzinetank 20L
Motor
Aantal cilinders V-Twin
Boring 81mm
Slag 62.6mm
Cilinderinhoud 645cc
CO2 94 g/km
Brandstofverbruik 4.2 L/100 km
Aandrijving
Transmissie 6 versnellingen

Parts and Toebehoren

Voor uw V-Strom 650 XT Xplorer

Street Wear

en Merchandising

GSX-S750

THE NEW SUPERNAKED

Follow suzuki

on social media