bloglist-header-background

V-Strom 1000

Reis ver, reis groots

Volop vermogen om met een duo achterop een steile bergpas te overwinnen, terwijl de opwindende sportiviteit een brede grijns op je gezicht tovert. State-of-the-art technologie die zware ritten moeiteloos verlicht. Comfort dat je aanspoort om door te gaan, en eindeloos te blijven gaan. Geruggesteund door de premium beleving en het dagelijkse gebruiksgemak ga je ontspannen en in alle luxe het avontuur tegemoet. De V-Strom 1000 ABS: alles wat je nodig hebt.

Speel Video
product-detail-image

Vanaf
12.999 €

product-detail-image
  • ABS
  • Default
  • Default
  • Default
  • Engine
  • Motion Track Brake System
  • Comfort
  • Styling

Engine

Onweerstaanbare kracht
De V-Strom wordt aangedreven door een krachtige en veelzijdige 90° DOHC V-twin, een allemansvriend die moeiteloze acceleraties biedt. Het maximale vermogen van 100 pk bij 8.000 o.p.m. staat garant voor een opwindende rijervaring, terwijl de stator en rotor beide een gewichtsoptimalisatie ondergingen om zo te kunnen bijdragen aan een dikke laag koppel van 101 Nm bij amper 4.000 o.p.m.Het resultaat is een geweldig bruikbaar motorkarakter. Bovendien dragen de geavanceerde elektronische beheersystemen en de inspanningen om de mechanische verliezen te reduceren bij aan het lage benzineverbruik.

Het vermogen is voorhanden, altijd en overal.
De compacte, krachtige V-twin voorziet je in alle omstandigheden van de nodige power. Het grommende vermogen van het 1.037cc-blok staat garant voor onweerstaanbare, opwindende ritten, ook met duo en bagage. Flexibel en welgemanierd, maar niet te beroerd voor een fikse adrenaline-boost.

Motion Track Brake System

Radiaal gemonteerde Tokico monoblock vierzuigerremklauwen met dubbele 310 mm remschijven vooraan en een 260 mm enkele remschijf met enkelzuigerremklauw achteraan bieden sterkte en controleerbare stopkracht. Het Bosch ABS werd geüpgraded naar het ‘Motion Track Brake System’ door de toevoeging van een 5-assige inertiemeet-unit (IMU) en door het combineren van de informatie m.b.t. de hellingshoek van de motor en de snelheid van voor- en achterwiel. Dat alles resulteert in een optimale stabiliteit tijdens het remmen, zowel op de rechte lijn als in de bocht.

Geavanceerde tractiecontrole
De tractiecontrole laat de rijder toe om met meer vertrouwen het gashendel te beroeren in moeilijke rijsomstandigheden. Het systeem monitort onafgebroken en met verschillende sensoren de voor- en achterwielsnelheid, de positie van de gaskleppen, krukas en geselecteerde versnelling; en stuurt de vermogensafgifte aan door het constant managen van ontstekingstiming en luchttoevoer. De tractiecontrole heeft drie standen: 1, 2 en OFF. Stand 1 en 2 verschillen van elkaar in gevoeligheid en interventieniveau.

Comfort

Perfect uitgebalanceerd frame
De V-Strom 1000 ABS is opgebouwd rond een slank, aluminium twin-spar frame. Dat staat garant voor een uitmuntende wendbaarheid, een sportieve rijervaring wanneer je er flink voor gaat zitten en een bijdrage aan het benzineverbruik dankzij de lichtgewicht structuur. De aluminium swingarm kreeg de juiste lengte voor een uitstekende stabiliteit, zowel op de rechte lijn als in de bocht. De hele motorfiets voelt geruststellend stabiel aan, ook met duo en/of volledig volgepakt.

Comfortabele en vergevingsgezinde zithouding
De rechtop en ontspannen zithouding is geschikt voor elk terrein en elk avontuur. Ze is niet alleen comfortabel, maar geeft de rijder ook het gevoel de motor volledig onder controle te hebben, zowel tijdens stadsritjes als tijdens lange, avontuurlijke reizen. Het zadel biedt zowel de rijder als de passagier luxueus comfort, maar voelt strak genoeg aan voor sportief rijden. De zithoogte werd laag gehouden, waardoor je makkelijk met beide voeten aan de grond kan.

Styling

Het nieuwe design van de V-Strom 1000A ademt avontuur en raffinement. De neus van deze speciale DL1000, met verticaal geplaatste lampen boven een karakteristieke 'navel', refereert aan de legendarische 'Dr. Big', de avontuurlijke allroad van weleer.

Het avontuurlijke karakter wordt versterkt door de brede tank en de handkappen, die de handen beschermen tegen het weer en tegen takken bij off-roadgebruik. Opvallend is ook het zadel, dat een breed en comfortabel zitvlak heeft. Het loopt naar voren smal af voor een goede bewegingsvrijheid en om gemakkelijk met de voeten bij de grond te komen.

6 versnellingen

228kg

1037cc

V-Twin

Afmetingen, gewicht en inhoud
Lengte 2285mm
Breedte 865mm
Hoogte 1410mm
Wielbasis 1555mm
Grondspeling 165mm
Zadelhoogte 850mm
Rijklaar gewicht 228kg
Benzinetank 20L
Motor
Aantal cilinders V-Twin
Boring 100mm
Slag 66mm
Cilinderinhoud 1037cc
CO2 112 g/km
Brandstofverbruik 4.8 L/100 km
Aandrijving
Transmissie 6 versnellingen

Parts and Toebehoren

Voor uw V-Strom 1000

Street Wear

en Merchandising

GSX-S750

THE NEW SUPERNAKED

Follow suzuki

on social media