NL | FR

Video

Uit hetzelfde DNA als de legendarische GSX-R1000 werd een super naked bike ontwikkeld. De GSX-S1000. Deze opwindende machine heeft de motor van de GSX-R1000 geërfd en vertaald naar comfortabel straatgebruik. Dit is de nieuwe Super Naked.

 

De Nieuwe Super Naked

TR__GSXS1000_Introduction Text2

 

OWN THE STREETS

4-takt, 4-cilinder, vloeistofgekoelde DOHC

De GSX-S1000 is uitgerust met een voor de straat getunede versie van de legendarische 1000cc vier-in-lijn motor van de GSX-R1000. De volledig hertekende motor levert een zachte gasrespons en een onmiddellijke, gecontroleerde acceleratie, garant voor sportieve prestaties met een adrenalinerush.• Dankzij de boring van 73,4 mm en slag van 59,0 mm blijven de verbrandingskamers compact. Hierdoor is een combinatie mogelijk van een optimale compressieverhouding, vlakke zuigers en een indrukwekkend vermogen in het hele toerengebied.• De zuigers combineren een laag gewicht met een hoge stijfheid, wat een positief effect heeft op het koppel en acceleratievermogen.• De nieuwe nokkenasprofielen zorgen voor een geoptimaliseerde kleptiming voor sportief straatgebruik. Iridium bougies garanderen een sterke ontsteking voor een efficiënte verbranding, met als gevolg een hoger vermogen, een lineaire gasrespons, een vlottere start van de motor en een stabiele stationaire loop.• De cilinderwanden zijn voorzien van de SCEM-coating (Suzuki Composite Electrochemical Material), de in races beproefde Suzuki-coatingbestaande uit nikkel, fosfor, silicone en koolstof die wrijving vermindert en de warmteoverdracht, duurzaamheid en afdichting verbetert.• Een nieuwe ontworpen radiator met een efficiënte ronde vorm houdt de temperatuur in de motor consistent. De vloeistofgekoeldeoliekoeler is licht en dankzij zijn beperkte afmetingen ziet de motorfiets er knap uit en is er meer plaats voor het uitlaatsysteem.

De instellingen van het motormanagement (ECM) systeem zijn geoptimaliseerd voor sportief rijden.
• De belangrijkste technologie die de ECM regelt, is een geüpdatete versie van het SDTV-systeem (Suzuki Dual Throttle Valve) mettwee dubbele gasklephuizen, dat altijd onderdeel van de GSX-R-legende is geweest. De SDTV bevordert een optimale verbranding en eenzijdezacht afgeleverd vermogen.
• Tiengaats injectoren optimaliseren de brandstofverstuiving voor een efficiëntere verbranding en een lager verbruik. Debrandstofinjectie werkt met een O2-feedbacksysteem en een sensor voor de inlaatdruk om de verbranding te optimaliseren enuitlaatemissies te beperken.
• Het uitlaatsysteem heeft een 4-2-1-design met verbindingen tussen de 1e-en-4e en 2e-en-3e voorbochten. Het systeem verfi jnt deuitlaatpulsen voor een sterke output in de lage en middelhoge toeren. De uitlaat met katalysator past perfect onder het motorblok en de korte einddemper zorgt voor een sobere, sportieve look.
• Het uitlaatsysteem bevat een Suzuki Exhaust Tuning (SET)-systeem. Een servogeregelde vlinderklep gaat open afhankelijk van demeetwaarden voor motortoerental, gaskleppositie en ingeschakelde versnelling. Ze regelt de uitlaatdrukgolven om de verbranding bijlage toerentallen te verbeteren

 

Zuiger en zuigerringen

SDTV injectoren

Radiator

Vloeistofgekoelde oliekoeler

Doorsnede SET-klep

Dit motorblok, ontworpen om te heersen over het circuit, werd perfect afgestemd voor de straat.Omgebouwd tot een opwindende sportmotor, een legende in spe.Het grote vermogens- en koppelbereik is ongenaakbaar.Dit is alles wat je zoekt op de weg. En meer.De geavanceerde technologie zorgt voor een uitmuntende effi ciëntie en maakt van elke rit een feest.Alles om te ontdekken. Niets houdt je tegen

 

ONBEPERKTE PRESTATIES

Legendarische prestaties

Geavanceerd motormanagement

Get Real. SMART

Features• Geavanceerde tractiecontrole met drie standen
• Motorblok van legendarische GSX-R1000
• Standaard antiblokkeersysteem (ABS)
• Radiale Brembo monoblock remklauwen
• Volledig digitaal dashboard

Tractiecontrole met drie standen

Dankzij het geavanceerde tractiecontrolesysteem van Suzuki bedient de piloot het gashendel met nog meer vertrouwen, ongeacht de rijomstandigheden. Op die manier is sportief rijden nog meer fun én minder vermoeiend.
• Het tractiecontrolesysteem controleert 250 keer per seconde de snelheid van voor- en achterwiel, de positie van het gashendel, de positie van de krukas en de geselecteerde versnelling. Het systeem vermindert onmiddellijk het motorvermogen door het ontstekingstijdstip te beïnvloeden telkens het detecteert dat het achterwiel spint. Het systeem regelt het motorvermogen zo zacht en natuurlijk dat de piloot zijn aandacht bij het rijden kan houden.
• De piloot kan één van de drie standen inschakelen of het tractiecontrolesysteem gewoon uitschakelen. Stand 1 is voor sportief rijden met minimale tussenkomst van het systeem. Stand 3 geeft een maximale tractiecontrole voor slechte rijomstandigheden.Stand 2 biedt een evenwicht dat ideaal is voor standaard wegomstandigheden. Let op: Het tractiecontrolesysteem vervangt in geen geval de bediening van het gashendel door de piloot. Het verhindert geen tractieverlies door overmatige snelheid wanneer de piloot remt of een bocht neemt. Het verhindert ook niet dat het voorwiel doorslipt.

 

 

Omschrijving standen tractiecontrole


Stand


indicator
stand TC


Gevoeligheid


Geschikt voor

OFF Traction Mode OFF - -
1 Traction Mode 1 Laag Sportief rijden, uitstekende rijcondities
2 Traction Mode 2 Gemiddeld Stadsritten, gewone rijcondities
3 Traction Mode 3 Hoog Natte of koude rijcondities

Doorsnede injector

ECM

Linker bedieningsknoppen

THIS IS SERIOUS. FUN.

Een nieuw ontworpen chassis. Een remsysteem afgeleid van de competitie. En dit alles onderdeelvan een licht pakket dat het concept van pure wendbaarheid een nieuwe betekenis geeft. In drukke straten. Op bergpassen. Op ellenlange snelwegen. Puur rijplezier. Overal.

 

Suzuki heeft een nieuw chassis ontworpen in een compact, licht pakket dat garant staat voor een fantastisch weggedrag en controle in dagdagelijkse rijomstandigheden, van drukke straten tot bochtige bergpassen.
• Het frame, nog lichter dan dat van de huidige GSX-R1000, zorgt voor een heerlijke wendbaarheid en een uitmuntende wegligging.
• De sterke swingarm in aluminiumlegering is rechtstreeks afkomstig van de huidige GSX-R1000. Hij is robuust en combineert een goede grip met de looks van een superbike.
• Suzuki heeft de rijpositie geoptimaliseerd voor nog meer comfort en de kniezone versmald vooreen betere ergonomie. Dankzij het smalle kuipwerk en de lage zadelhoogte van 815 mm zet depiloot zijn voeten makkelijker op de grond.
• Een nieuwe upside-down KYB-voorvork van 43 mm zorgt voor een sportieve, maar comfortabele rit. De voorvork is voorzien van een instelbare (ingaande en uitgaande) demping en veervoorspanning.
• De gegoten aluminium wielen hebben een nieuw, licht, 6-spaaks design voor een combinatie van een licht weggedrag en een sportieve look. De Dunlop radiaalbanden (120/70ZR17 vooraan; 190/50ZR17 achteraan) leveren uitstekende grip voor sportief rijden.

 

De GSX-S1000 heeft dezelfde radiaal gemonteerde Brembo monoblock remklauwen als de GSX-R1000. De remklauwen beschikken elk over vier zuigers van 32 mm en een zwevende schijfrem van 310 mm. Een antiblokkeersysteem (ABS) helpt de piloot stabiel te blijven, zelfs wanneer hij hard moet remmen. Het meet 50 keer per wielrotatie de snelheid van de wielen en stemt de remkracht af op de beschikbare tractie. De lichte, compacte ABS-regeleenheid garandeert een licht weggedrag.Let op: Afhankelijk van de wegomstandigheden, zoals natte, losse of oneffen wegen, kan de remafstand van een voertuig met ABS langer zijn dan van een voertuig zonder ABS. ABS verhindert het slippen niet wanneer je remt in bochten.

 

Kayaba voorvork

Schokdemper

Brembo remklauw

ABS regeleenheid

Een chassis ontwikkeld voor puur plezier

Hoogperformant remsysteem

The Wild Side

Op het eerste zicht denk je misschien aan een superbike. Maar als je verder kijkt, is er zoveel meer. Dan zie je ook een wilde kant.

 

De GSX-S1000 combineert een wilde, ruige en agressieve look met een hoog rijcomfort. En een combinatie van zwart plastic en gelakte onderdelen benadrukt de assertieve, sportieve persoonlijkheid van de motorfiets. De tapered Renthal Fatbar is gemaakt van licht aluminium en beperkt de vibraties. De matzwarte afwerking en Renthal-logo in het midden zorgen voor een kwalitatieve uitstraling.
• De zit van de piloot is speciaal ontworpen om sportief te rijden, met veel bewegingsruimte en grip.
• De combinatielichten achteraan hebben leds — in plaats van de klassieke lampen —voor een grotere zichtbaarheid en langere levensduur.

 

Koplampen (GSX-S1000F)

Renthal Fatbar

LED achterlicht

Zadel

Motorspoiler (GSX-S1000)

Het dashboard is een lichtgewicht lcd-scherm met regelbare helderheid dat de volgende informatie weergeeft: snelheid, toerental, kilometerstand, dubbele tripteller, versnellingsindicator, de temperatuur van de koelvloeistof, de omgevingstemperatuur, het gemiddelde brandstofverbruik, het huidige brandstofverbruik, stand van de tractiecontrole en een klokje. De witte achtergrondverlichting zorgt voor een uitstekende zichtbaarheid ‘s nachts. Het display bevat ook led-lampjes voor de richtingaanwijzers, de verstraler, eventuele storingen, ABS, tractiecontrole, koelvloeistoftemperatuur en oliedruk.

Agressie in een nieuwe vorm

Een compleet lcd-dashboard

TR__GSXS1000_Design Subtitle1

Galerij

Specificaties

2.115 mm

795mm

1.080mm

1.460 mm

140 mm

810 mm

[GSX-S1000]

209 kg

 

[GSX-S1000A]

 

 

4-takt, 4-cilinder,

Vloeistofgekoelde DOHC

73.4 mm x 59.0mm

999 cm3

12.2 : 1

Brandstoftoevoer

Starter

Smering

Transmissie

Primaire overbrenging

Eindoverbrenging

Vering Voor

 

Vering Achter

Hoek / Naloop

Remmen Voor

Remmen Achter

Banden Voor

Banden Achter

Ontsteking

Capaciteit tank

Oliereservoir

YSF: Metallic Triton Blue

AV4: Glass Sparkle Black / Candy Daring Red

PGZ: Metallic Mat Fibroin Gray

TR__GSXS1000_Footer Copyright

Injectie

Electrisch

Wet Sump

6 Versnellingen

1.553

2.588

Instelbare Upside Down vork

 

Instelbare mono schokbreker

25° / 100 mm

Dubbele schijf

Schijf

120/70ZR17M/C (58W)

190/50ZR17M/C (73W)

Electronisch

17L

3.4L

Your Invitation to Pure Sport

De GSX-S1000 verandert de spelregels. Een naakte roadster met een agressieve nieuwe look. Een afstammeling van de koning uit de supersportklasse. Met ultieme wendbaarheid en comfort. Een sportmotor in een nieuw licht. Van drukke stadswegen tot uitgestrekte snelwegen, overal ervaar je zijn sportieve inborst

 

Totale lengte

Totale Breedte

Totale hoogte

Wielbasis

Grondspeling

Zithoogte

Rijklaar gewicht

-

-

-

-

-

Type Motor

 

Boring & slag

Cilinderinhoud

Compressie