SV650X

bloglist-header-background

SV650X

Nieuw voor 2018: de SV650X !

De SV650X is gebaseerd op het SV650 Rally conceptmodel – voorgesteld op het Salon van Osaka in 2016 – en verwijst naar de rallywagens uit de jaren 70. De neo-retro stijl wordt geaccentueerd door nieuwe tankcovers, een kopkuipje, clip-ons en een tweekleurig "tuck-and-roll" zadel.


ALLE WEGEN LIGGEN VOOR JE OPEN
Wie met een sportieve motor met café-racer allures de baan op wilt, hoeft het niet verder te zoeken dan de Suzuki SV650X. Met zijn soepel draaiende V-twin motor in een slank en licht buizenframe, combineert de SV650X kracht en wendbaarheid met de café-racer look van weleer. Of je nu tussen stapvoets stadsverkeer of op plattelandswegen rijdt, deze motor bezorgt je elke keer weer een overdosis kicks en rijplezier. Waar je ook halt houdt, de SV650X trekt altijd de aandacht met zijn retrolook, stijlvol koplampkuipje, tuck-and-roll zadel en zwarte voetsteuntjes. En op je favoriete bochtenparcours maken het soepel vermogen en veelzijdige weggedrag van elke rit met de SV650X een onvergetelijke beleving.

Stijlvolle koplampkuip
Het ronde multi-reflector voorlicht is uitgerust met een stijlvolle koplampkuip. De gleuven langszij zijn een nostalgische knipoog naar het café-racerstijdperk en accentueren de persoonlijkheid van de SV650X.

Optionele mistlampen
De led-mistlampen passen perfect bij de stijlvolle koplampkuip en zetten het intense karakter van de SV650X in de schijnwerpers.

Clip-on handvatten
De clip-on handvatten moedigen een sportieve zithouding aan en doen je teruggrijpen naar de tijd van de authentieke café-racers.

Instelbare veervoorspanning
De voorvork is voortaan voorzien van een instelbare veervoorspanning, die je toelaat om de demping exact af te stemmen op jouw rijstijl.

Benzinetank
Op de tank werd het merkplaatje met de herkenbare ‘S” vervangen door het Suzuki-logo. Een design met onmiskenbare retrolook. Bovendien werd de tankinhoud vergroot van 13,8 liter naar 14,5 liter. In combinatie met het efficiënte brandstofverbruik van de SV650X, zorgt dit voor een merkbare toegenomen autonomie.

Tuck-and-roll zadel
Het smalle gestroomlijnde zadel ademt een retro look-and-feel uit. De zachte vulling wapent de motorrijder tegen vermoeidheid, ook in de meest sportieve rijhouding.

Banden
De SV650X is voorzien van Dunlop Roadsmart III- banden. Hun baanvastheid levert uitzonderlijke prestaties op een nat wegdek en geven je alle vertrouwen om je elke weg eigen te maken.

Suzuki V-Twin Technologie
De Suzuki V-Twin is een wonder van vernuft met een superieure veelzijdigheid. Bij lage toerentallen levert de motor veel koppel voor een speelse handelbaarheid, gepaard met een diep en robuust geluid. Draai je het gas in het middengebied open, dan antwoordt de V-Twin met een soepele, lineaire vermogensafgifte die je altijd in de hand hebt. Bij hoge toerentallen groeit het vermogen van de V-twin naar een indrukwekkend niveau, zelfs in de hogere versnellingen. De V-Twin voldoet aan de nieuwste Euro 4 emissienormen en biedt naast een hogere vermogensafgifte ook een ultralaag brandstofverbruik van slechts 3,84 liter/100 km),

Dual Spark Technologie
Bij Suzuki's Dual Spark Technologie heeft elke cilinder twee bougies voor een exacter gestuurde verbranding van het lucht-brandstofmengsel in de cilinders. Daardoor verloopt de verbranding efficiënter en biedt de motor een soepelere vermogensafgifte, een lager
brandstofverbruik en schonere verbrandingsgassen.

Zuigers & zuigerveren
Om het brandstofverbruik te verlagen en de emissiewaarden te verbeteren bevat het motorblok twee belangrijke innovaties: het zuigerhemd is voorzien van een kunstharscoating, die de wrijvingsverliezen tussen de zuiger en de cilinder vermindert. Een speciale L-vormige zuigerveer zorgt voor een betere afdichting en verlaging van blow-by-uitlaatgas naar het carter toe.

Low RPM Assist
De TI-ISC met Low RPM Assist. Bij het wegrijden, of in andere situaties waarin het toerental erg laag wordt, activeert het motormanagement de ISC-functie. Doordat de ISC-kanalen worden geopend, stijgt het motortoerental licht. Normaal zal het motortoerental dalen zodra de koppeling aangrijpt. Hierdoor kan de motor afslaan. Het Low RPM Assist zorgt dat de rijder bij lage toerentallen gemakkelijker weg kan rijden. Het maakt het ook gemakkelijker om met lage snelheden in druk start- en stopverkeer te rijden.

Suzuki Easy Start Systeem
Het Suzuki Easy Start Systeem activeert de startmotor gedurende een exact voorgeprogrammeerde tijd, nadat de startknop is ingedrukt. Een computergestuurde ECU controleert de motor en schakelt de startmotor direct uit als de motor aanspringt.

Follow suzuki

on social media